Belangrijke mededeling omtrent Corona

Een stappenplan voor zorg op afstand kunt u verderop deze pagina vinden.

CORONA en het beleid van de praktijk

Met ingang van 4 mei 2020 is onze praktijk open voor het geven van individuele fysio- en manuele therapiebehandelingen die niet langer uitgesteld kunnen worden. Wij zijn blij dat we de deuren weer voor u kunnen openen, maar wij zullen hierbij wel verschillende maatregelen in acht moeten nemen. Wij schetsen 3 situaties die van toepassing kunnen zijn:

Situatie 1: U heeft een nieuwe klacht of u bent langer dan 3 maanden geleden bij ons geweest.

Als u zich aanmeldt voor een nieuw behandeltraject, vindt er eerst een intake plaats. Dit kan op twee manier: In de praktijk of middels videobellen of een telefonisch consult. Wij zullen vervolgens in overleg met u beslissen of de behandeling op afstand of in de praktijk plaats vindt.

Als besloten is dat uw verdere behandeling in de praktijk gaat plaatsvinden, stellen wij u een aantal vragen om er zeker van te zijn dat u geen symptomen heeft van hoesten, niezen, verkoudheid, keelpijn, koorts en/of benauwdheid.

Vind de intake plaats op afstand dan kunt u het stappenplan hiervoor vinden onderaan deze pagina. De gedeclareerde prestaties (videoconsult/telefonische zitting) worden op dezelfde wijze doorgeteld (één ‘tik’ per zitting) in uw basis- dan wel aanvullende verzekering.

U bent van harte welkom!

Situatie 2: U was korter dan 3 maanden geleden nog bij ons in behandeling en deze werd afgebroken vanwege de corona crisis. Behandeling op afstand bleek niet mogelijk.

Wij kunnen weer een afspraak voor u inplannen. Als u ons belt, zal uw eigen therapeut u terugbellen om met u door te spreken of het voor uw functioneren noodzakelijk is om een behandeling in onze praktijk te krijgen. Hierbij willen wij ook zeker weten dat u geen symptomen heeft van hoesten, niezen, verkoudheid, keelpijn, koorts en/of benauwdheid. Aan u zal een set vragen worden gesteld waarvoor wij uw medewerking verzoeken.

Situatie 3: U heeft symptomen van hoesten niezen, verkoudheid, keelpijn, koorts en/of benauwdheid, maar ook behoefte aan fysiotherapeutische zorg.

Heeft u symptomen van hoesten niezen, verkoudheid, keelpijn, koorts en/of benauwdheid hebben, dan kan een videoconsult een uitkomst zijn en tevens een goede voorbereiding op een latere afspraak in de praktijk op het moment dat u minimaal 24 uur geen symptomen meer heeft. Lees hieronder alles over fysiotherapie op afstand.

Stappenplan voor consult op afstand

Ondanks de huidige situatie helpen wij u graag verder. Met de maatregelen die momenteel gelden omtrent COVID-19, wordt daarom aangestuurd op telefonische en e-consults.

Om u op weg te helpen, laten wij hieronder een stappenplan zien hoe dit precies in werking gaat.

• Stap 1: U heeft een vraag voor de fysio- of manueel therapeut
    • Neem contact op met onze praktijk
    • Dit kan door te bellen naar: 038 477 53 70
    • Dit kan ook door te mailen naar: lotte@fysiovdbosch.nl

• Stap 2: Er wordt contact met u opgenomen
    • Er zullen een aantal vragen worden gesteld over uw klachten.
    • Er zal met u besproken worden of u gebruik wilt maken van:
      • Telefonisch consult (ga naar stap 3)
      • E-consult/Videoconsult (ga naar stap 4)
    • Er wordt een afspraak met u ingepland op geen gewenst tijdstip

• Stap 3: U heeft een telefonisch consult
    • U hoeft verder niets te doen
    • De therapeut zal u opbellen op het afgesproken tijdstip
    • Ga naar stap 6

• Stap 4: U heeft een e-consult (videoconsult)
    • U zult een link met uw afspraak ontvangen
      • dit kan via e-mail of via sms
    • Bij het toesturen van de link ontvangt u tevens een toegangscode
      • Bij verzenden via de e-mail, kan het zijn dat de link en toegangscode in uw spam terecht komt
    • Ga naar stap 5

• Stap 5: Het moment van de afspraak middels e-consult/videoconsult
    • Klik op de link die u gestuurd is
    • Via de link kunt u inloggen op videoconsult.clickdoc.nl
      • Inloggen doet u met de toegestuurde code en uw naam.
    • Vervolgens komt u terecht in een online wachtkamer vanuit waar de fysiotherapeut u ‘ophaalt’ door te bellen.
    • Het consult vindt plaats en de behandeling wordt via de gebruikelijke weg gedeclareerd.

• Stap 6: Einde van de afspraak
  • Mocht het nodig zijn dan zal er een vervolg afspraak worden ingepland.
    • In het geval van een videoconsult, kan de fysiotherapeut aangeven of u met dezelfde link nogmaals kan inloggen.
    • Het kan ook voorkomen dat u een nieuwe link toegestuurd krijgt. De fysiotherapeut zal u hierop wijzen.

Wij hopen u hiermee op weg te kunnen helpen. U kunt bij vragen altijd bellen naar onze praktijk, direct contact opnemen met uw therapeut of een e-mail sturen. De praktijk is op alle werkdagen telefonisch bereikbaar.