Belangrijke mededeling omtrent Corona

mondkapjesplicht

Helaas loopt het besmettingsaantal weer op in Nederland. Er wordt gewaarschuwd om voorzichtig te blijven! Om die reden hebben wij met ingang van 29 september 2020 in onze praktijk de verplichting voor het dragen van een mondkapje voor zowel behandelaar als patiënt. Dus bij de behandelingen draagt de behandelaar én u als patiënt een mondkapje. Dit is alleen van toepassing als u of wij de 1,5 meter niet kunnen waarborgen. Wij vragen u zelf een mondkapje mee te nemen.

Mocht u niet in het bezit zijn van een mondkapje, dan kunt u deze bij ons kopen voor € 1,-.

Hoe houden wij rekeningen met de verschillende maatregelen omtrent COVID-19?

• Wij werken volgens de richtlijnen van het RIVM
  • Kom bij voorkeur alleen
  • Wij vragen je om bij binnenkomst de handen te desinfecteren en een mondkapje te dragen.
  • Neem 2 handdoeken mee (1 voor het gezicht en 1 om op te liggen)
  • Kom niet naar de praktijk als je een van de volgende klachten hebt: hoesten, niezen, verkoudheid, keelpijn, koorts en/of benauwdheid.
  • Uw behandeling kan in geval van bovenstaande klachten wel op afstand plaatsvinden. Kijk hiervoor naar het stappenplan verderop deze pagina.

Neem voor een afspraak contact op via onze website, e-mail, telefoon of direct met uw therapeut.

CORONA en het beleid van de praktijk

Met ingang van 4 mei 2020 is onze praktijk open voor het geven van individuele fysio- en manuele therapiebehandelingen die niet langer uitgesteld kunnen worden. Wij zijn blij dat we de deuren weer voor u kunnen openen, maar wij zullen hierbij wel verschillende maatregelen in acht moeten nemen. Wij schetsen 3 situaties die van toepassing kunnen zijn:

Situatie 1: U heeft een nieuwe klacht of u bent langer dan 3 maanden geleden bij ons geweest.

Als u zich aanmeldt voor een nieuw behandeltraject, vindt er eerst een intake plaats. Dit kan op twee manier: In de praktijk of middels videobellen of een telefonisch consult. Wij zullen vervolgens in overleg met u beslissen of de behandeling op afstand of in de praktijk plaats vindt.

Als besloten is dat uw verdere behandeling in de praktijk gaat plaatsvinden, stellen wij u een aantal vragen om er zeker van te zijn dat u geen symptomen heeft van hoesten, niezen, verkoudheid, keelpijn, koorts en/of benauwdheid.

Vind de intake plaats op afstand dan kunt u het stappenplan hiervoor vinden onderaan deze pagina. De gedeclareerde prestaties (videoconsult/telefonische zitting) worden op dezelfde wijze doorgeteld (één ‘tik’ per zitting) in uw basis- dan wel aanvullende verzekering.

U bent van harte welkom!

Situatie 2: U was korter dan 3 maanden geleden nog bij ons in behandeling en deze werd afgebroken vanwege de corona crisis. Behandeling op afstand bleek niet mogelijk.

Wij kunnen weer een afspraak voor u inplannen. Als u ons belt, zal uw eigen therapeut u terugbellen om met u door te spreken of het voor uw functioneren noodzakelijk is om een behandeling in onze praktijk te krijgen. Hierbij willen wij ook zeker weten dat u geen symptomen heeft van hoesten, niezen, verkoudheid, keelpijn, koorts en/of benauwdheid. Aan u zal een set vragen worden gesteld waarvoor wij uw medewerking verzoeken.

Situatie 3: U heeft symptomen van hoesten niezen, verkoudheid, keelpijn, koorts en/of benauwdheid, maar ook behoefte aan fysiotherapeutische zorg.

Heeft u symptomen van hoesten niezen, verkoudheid, keelpijn, koorts en/of benauwdheid hebben, dan kan een videoconsult een uitkomst zijn en tevens een goede voorbereiding op een latere afspraak in de praktijk op het moment dat u minimaal 24 uur geen symptomen meer heeft. Lees hieronder alles over fysiotherapie op afstand.

Stappenplan voor consult op afstand

Ondanks de huidige situatie helpen wij u graag verder. Met de maatregelen die momenteel gelden omtrent COVID-19, wordt daarom aangestuurd op telefonische en e-consults.

Om u op weg te helpen, laten wij hieronder een stappenplan zien hoe dit precies in werking gaat.

• Stap 1: U heeft een vraag voor de fysio- of manueel therapeut
    • Neem contact op met onze praktijk
    • Dit kan door te bellen naar: 038 477 53 70
    • Dit kan ook door te mailen naar: lotte@fysiovdbosch.nl

• Stap 2: Er wordt contact met u opgenomen
    • Er zullen een aantal vragen worden gesteld over uw klachten.
    • Er zal met u besproken worden of u gebruik wilt maken van:
      • Telefonisch consult (ga naar stap 3)
      • E-consult/Videoconsult (ga naar stap 4)
    • Er wordt een afspraak met u ingepland op geen gewenst tijdstip

• Stap 3: U heeft een telefonisch consult
    • U hoeft verder niets te doen
    • De therapeut zal u opbellen op het afgesproken tijdstip
    • Ga naar stap 6

• Stap 4: U heeft een e-consult (videoconsult)
    • U zult een link met uw afspraak ontvangen
      • dit kan via e-mail of via sms
    • Bij het toesturen van de link ontvangt u tevens een toegangscode
      • Bij verzenden via de e-mail, kan het zijn dat de link en toegangscode in uw spam terecht komt
    • Ga naar stap 5

• Stap 5: Het moment van de afspraak middels e-consult/videoconsult
    • Klik op de link die u gestuurd is
    • Via de link kunt u inloggen op videoconsult.clickdoc.nl
      • Inloggen doet u met de toegestuurde code en uw naam.
    • Vervolgens komt u terecht in een online wachtkamer vanuit waar de fysiotherapeut u ‘ophaalt’ door te bellen.
    • Het consult vindt plaats en de behandeling wordt via de gebruikelijke weg gedeclareerd.

• Stap 6: Einde van de afspraak
  • Mocht het nodig zijn dan zal er een vervolg afspraak worden ingepland.
    • In het geval van een videoconsult, kan de fysiotherapeut aangeven of u met dezelfde link nogmaals kan inloggen.
    • Het kan ook voorkomen dat u een nieuwe link toegestuurd krijgt. De fysiotherapeut zal u hierop wijzen.

Wij hopen u hiermee op weg te kunnen helpen. U kunt bij vragen altijd bellen naar onze praktijk, direct contact opnemen met uw therapeut of een e-mail sturen. De praktijk is op alle werkdagen telefonisch bereikbaar.